در حال بارگذاری ...

ویژگی جدید ویندوز 11: محافظ یا مهاجم حریم خصوصی شما

ویژگی جدید ویندوز 11: محافظ یا مهاجم حریم خصوصی شما

ما هر روز بخش بزرگی از حریم خصوصی‌مان را، به خاطر ویژگی‌های تازه یا روایت‌های ساختگی از دست می‌دهیم. نظارت بر کاربران و جمع‌آوری داده‌ها به اوج خود رسیده است، در حالی که ناشران بازی‌ها، نرم‌افزارهای ضد تقلب (آنتی چیت) را روی سیستم‌های ما نصب می‌کنند تا بتوانیم بازی‌های مورد علاقه‌مان را انجام دهیم. بهترین قسمت این است که در ابتدا بحث‌هایی وجود دارد، اما در نهایت همه چیز آرام می‌شود و ما ادامه می‌دهیم تا شرکت‌ها گام بعدی را بردارند.

Microsoft’s Learn Portal about Managing Recall on your PC

در حال حاضر، تلاش جسورانه مایکروسافت با نام Recall، یک ویژگی جدید در کامپیوترهای مجهز به Windows 11 Copilot+ است. این ویژگی هنگام اولین راه‌اندازی ویندوز 11 به شما خوش‌آمد می‌گوید و توضیح می‌دهد که Recall چه کاری انجام می‌دهد. این ویژگی به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما شما می‌توانید آن را غیرفعال کنید. با این حال، بدون جستجو در اینترنت، کاربر عادی واقعاً نمی‌داند که آیا اصلا باید این کار را انجام دهد یا چگونه این کار را انجام دهد. اگر بخواهید Recall را همیشه غیرفعال نگه دارید، باید پس از هر به‌روزرسانی ویندوز نیز آن را دوباره غیرفعال کنید، زیرا به‌روزرسانی‌ها به‌طور پیش‌فرض Recall را فعال می‌کنند.

Microsoft’s Learn Portal about Managing Recall on your PC

با فعال بودن Recall، رایانه شما هر 3 ثانیه یک بار عکس‌برداری می‌کند و تمام اطلاعات را روی درایو شما ذخیره می‌کند. این اطلاعات تا 3 ماه گذشته را در بر می‌گیرد. دلیل استفاده از Recall این است که اگر چیزی جالب را در 3 ماه گذشته به یاد داشته باشید، می‌توانید از ویندوز بخواهید تا در میان این عکس‌ها جستجو کند و آن اطلاعات را برای شما پیدا کند. این ویژگی مانند یک موتور جستجو عمل می‌کند؛ شما می‌توانید آنچه را که به یاد دارید تایپ کنید و Recall با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های شما را جستجو می‌کند تا به شما کمک کند.

Microsoft’s Learn Portal about Managing Recall on your PC

مشکل اینجاست که این عکس‌ها فضای زیادی روی درایو اشغال می‌کنند. در حال حاضر، شما نیاز به حداقل 50 گیگابایت فضای خالی برای فعال کردن Recall دارید، در حالی که ویندوز در صورتی که فضای خالی به کمتر از 25 گیگابایت برسد، عکس‌برداری جدیدی انجام نمی‌دهد. اگر یک درایو 1 ترابایتی داشته باشید، Recall می‌تواند تا 150 گیگابایت از فضا را برای عکس‌ها اختصاص دهد که این به شدت فضای ذخیره‌سازی شما را محدود می‌کند. بله، اطلاعات رمزگذاری شده‌اند، اما هیچ چیز نفوذناپذیر نیست و هکرها قطعاً راهی برای بهره‌برداری از این ویژگی پیدا خواهند کرد، زیرا هر روز آسیب‌پذیری‌های امنیتی در ویندوز کشف می‌شود.

فضای دیسک توسط Recall بسته به اندازه درایو شما اشغال خواهد شد

در زیر، که از پرتال یادگیری مایکروسافت درباره مدیریت Recall در رایانه شما است، می‌توانید ببینید که چقدر از فضای ذخیره‌سازی خود را می‌توانید به Recall برای ذخیره تصاویر اختصاص دهید. این فضای ذخیره‌سازی فقط برای Recall است، در حالی که خود ویندوز 11 حدود 20 گیگابایت تا 30 گیگابایت را اشغال می‌کند.

طبق گفته مایکروسافت شما می‌توانید در مورد میزان تخصیص فضا برای تصاویر را شخصی سازی کنید، اما مشخصا اعلام نشده که این عملیات از کدام قسمت قابل اجرا است. ظرفیت‌های درایو نیز آن چیزی نیست که تبلیغ می‌شود، به‌عنوان مثال، یک SSD 512 گیگابایتی فقط 477 گیگابایت فضای قابل استفاده دارد. این به دلیل این است که تولیدکنندگان SSD‌ها را با استفاده از سیستم ده دهی بازاریابی می‌کنند، در حالی که کامپیوترها از سیستم باینری برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. در اینجا یک محاسبه‌گر وجود دارد که می‌تواند به شما نشان دهد که چقدر فضای قابل استفاده درایو مشخصی واقعاً دارد.

Microsoft’s Learn Portal about Managing Recall on your PC

می‌توانید یک گام فراتر بروید و به ویرایشگر Group Policy دسترسی پیدا کنید، جایی که گزینه‌ای برای Recall وجود دارد به نام Turn off Saving Snapshots for Windows. این گزینه قبلاً “Turn off Windows AI User Data Analysis” نام داشت. اما ممکن است که این گزینه برای مدت طولانی در دسترس نباشد، زیرا مایکروسافت به طور مخفیانه گزینه‌هایی را حذف می‌کند بدون اینکه کسی را مطلع کند.

هر سال که می‌گذرد، ما کمتر و کمتر مالک رایانه‌های شخصی خود هستیم. مایکروسافت به سختی تلاش می‌کند تا شبیه اپل شود و فراموش کرده است که چگونه به این اندازه بزرگ شده است. لینوکس هر روز جذاب‌تر می‌شود، با پشتیبانی از نرم‌افزارهای بیشتر برای بهره‌وری و همچنین بازی‌ها که به لطف Proton بهتر و بهتر می‌شوند.

در اینجا اطلاعات مفیدی در مورد Recall از وب‌سایت رسمی مایکروسافت آورده شده است.

سوالات متداول

1-Recall چیست؟ Recall یک ویژگی جدید در ویندوز 11 است که به صورت خودکار هر 3 ثانیه یک بار عکس‌برداری از صفحه نمایش شما می‌کند و این اطلاعات را تا 3 ماه ذخیره می‌کند.

2-آیا می‌توان Recall را غیرفعال کرد؟ بله، می‌توانید Recall را غیرفعال کنید، اما پس از هر به‌روزرسانی ویندوز باید دوباره آن را غیرفعال کنید.

3-چه مقدار فضای دیسک برای Recall نیاز است؟ برای فعال کردن Recall حداقل 50 گیگابایت فضای خالی نیاز است و در صورتی که فضای خالی به کمتر از 25 گیگابایت برسد، عکس‌برداری جدیدی انجام نمی‌شود.

4-آیا اطلاعات ذخیره شده توسط Recall امن هستند؟ اطلاعات رمزگذاری شده‌اند، اما هیچ چیز نفوذناپذیر نیست و هکرها ممکن است راهی برای بهره‌برداری از این ویژگی پیدا کنند.

نتیجه‌گیری

با توجه به ویژگی‌های جدید ویندوز 11 مانند Recall، مسئله حریم خصوصی کاربران بیش از پیش در معرض تهدید قرار گرفته است. در حالی که این ویژگی‌ها ممکن است برای برخی مفید باشند، کاربران باید به دقت تنظیمات خود را بررسی کرده و از حفظ امنیت و حریم خصوصی خود مطمئن شوند. استفاده از سیستم‌عامل‌های جایگزین مانند لینوکس نیز می‌تواند راه‌حلی برای کسانی باشد که نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند.

نویسنده :

داوود شریف زاده

داوود شریف زاده فارغ التحصیل رشته آی تی و یکی از موثرترین افراد شاغل در دپارتمان قیمت گذاری مشهدکالاست.داوود عاشق بازی های آنلاین است و میشه گفت یکی از گیمرهای موفق ایرانیست.

منبع : laptopmedia

نظر خود را وارد نمایید.
آخرین مقالات
معرفی ۳ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و برتر - تابستان 2024 دوشنبه 26 شهریور 1403 ساعت 10:21

خرید یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند پیچیده باشد، زیرا بازی‌های ویدیویی نیازهای خاص و زیادی دارند. اولین و مهم‌ترین نکته این است که باید به دنبال سیستمی با پردازنده‌ی قدرتمند (CPU)، کارت گرافیک مجزا (GPU) و...

راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ گیمینگ Lenovo: تجربه نهایی برای گیمر های حرفه ای یکشنبه 25 شهریور 1403 ساعت 15:55

قبل از اینکه مستقیماً به سراغ بررسی لپ‌تاپ‌های جدید بروید، می‌توانیم انتخاب‌ها را محدود کنیم و سیستم‌هایی را که به آن‌ها نیازی ندارید حذف کنیم. بودجه، کاربرد لپ‌تاپ و محل استفاده از آن تعیین می‌کنند ک...

لپتاپ لنوو گیمینگ 3: ترکیب بی همتای سرعت و عملکرد شنبه 24 شهریور 1403 ساعت 14:57

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزایای لپ تاپ لنوو گیمینگ 3 خواهیم پرداخت و همچنین دلایلی که این دستگاه را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل می‌کند را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید ت...

انتخاب حرفه‌ای‌ها: لپ تاپ استوک گیمینگ با قیمت اقتصادی چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 13:55

لپ‌تاپ استوک به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که قبلاً توسط یک کاربر دیگر استفاده شده و سپس به بازار بازگشته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها ممکن است به دلایل مختلفی به فروشگاه بازگردانده شده باشند. از جمله دلایلی که می...

نبرد با مشکلات بی‌سیم: راهنمای جامع تشخیص و تعمیر بلوتوث و وای‌فای لپ‌تاپ‌ها سه شنبه 20 شهریور 1403 ساعت 16:10

خرابی بلوتوث و وای‌فای در لپ‌تاپ‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کند. با تشخیص صحیح و تعمیر به موقع این مشکلات، می‌توان از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کرد.

راهنمای جامع تعمیر هارددیسک یا اس اس دی در لپ‌تاپ‌ها دوشنبه 19 شهریور 1403 ساعت 13:37

هارد دیسک یا SSD یکی از مهم‌ترین قطعات لپ‌تاپ است که وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را بر عهده دارد. بدون این قطعه، عملاً سیستم عامل و نرم‌افزارهای مختلف نمی‌توانند اجرا شوند. علائم خراب شدن هارد دیسک یا SS...

مشکلات رایج لپ‌تاپ‌های ایسوس و HP و راهکارهای تعمیر آنها یکشنبه 18 شهریور 1403 ساعت 13:06

لپ‌تاپ‌ها به عنوان یکی از ابزارهای پرکاربرد در زندگی روزمره، با وجود پیشرفت‌های فناوری همچنان ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. در این مقاله، به بررسی مشکلات رایج در دو برند معروف ایسوس و HP پرداخته و...

مزایا و معایب استفاده از قطعات استوک لپ‌تاپ شنبه 17 شهریور 1403 ساعت 13:33

قطعات استوک به قطعاتی اطلاق می‌شود که پیش‌تر استفاده شده‌اند اما همچنان کارکرد مناسبی دارند. این قطعات معمولاً از لپ‌تاپ‌های قدیمی یا معیوب جدا می‌شوند و پس از آزمایش و بررسی کیفیت، به عنوان قطعات است...

راهنمای جامع خرید میز لپ‌تاپ پنج شنبه 15 شهریور 1403 ساعت 13:00

بسیاری از ما تجربه استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ‌ها را در شرایطی که بر روی صندلی‌ها، میزهای نامناسب یا حتی در تخت خواب نشسته‌ایم، داشته‌ایم. اینگونه استفاده‌های نادرست ممکن است به مرور زمان منجر به مشک...

راهنمای جامع خرید شارژر لپ تاپ سه شنبه 13 شهریور 1403 ساعت 14:38

انتخاب شارژر مناسب نه تنها بر عملکرد و کارایی لپ‌تاپ تاثیر می‌گذارد، بلکه در طولانی مدت می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز کمک کند. خرید مداوم شارژرهای ارزان و بی‌کیفیت ممکن است در کوتاه مدت هزینه ...

راهنمای خرید کیف لپ تاپ: چگونه یک انتخاب هوشمندانه داشته باشیم یکشنبه 11 شهریور 1403 ساعت 15:18

یکی از اولین و مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید کیف لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، سایز کیف است. برای خرید کیف لپ تاپ مشهد ابتدا باید اندازه صفحه نمایش لپ تاپ خود را بدانید.

راهنمای جامع خرید باتری لپ تاپ: نکات کلیدی برای خرید باتری لپ تاپ مشهد شنبه 10 شهریور 1403 ساعت 14:51

باتری لپ‌تاپ‌ها پس از مدتی استفاده، به تدریج ظرفیت خود را از دست می‌دهند. این امر می‌تواند منجر به کاهش زمان استفاده از لپ‌تاپ در حالت باتری و نیاز مکرر به شارژ دستگاه شود.

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم در مشهد: نکاتی برای خرید مطمئن سه شنبه 6 شهریور 1403 ساعت 10:32

در شهر مشهد، خرید لپ‌تاپ دست دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع خرید می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند، اما برای انجام این خرید باید به چند نکته مهم توجه...

جنگجویان سیلیکونی: بررسی پردازنده‌های AMD و اینتل در سال 2024 شنبه 27 مرداد 1403 ساعت 13:02

هنگام انتخاب یک CPU، درک تفاوت‌های بین پردازنده‌های AMD و Intel بسیار مهم است. بررسی پردازنده‌های AMD و Intel به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه بر اساس نیازها و بودجه خود بگیرید.

بیشترین قدرت با کمترین هزینه: جایگزین‌های عالی برای محصولات Adobe سه شنبه 23 مرداد 1403 ساعت 16:11

برای سال‌ها، Adobe با ارائه نرم‌افزارهای خود به عنوان استاندارد صنعتی برای حرفه‌ای‌های خلاق، برتری داشته است. اما انتقال به مدل اشتراک (Creative Cloud) و افزایش قیمت‌ها به هر نحوی که ممکن است، بسیاری ...

نبرد غول‌ها: مقایسه کامل پردازنده‌های AMD Ryzen AI 9 HX 370 و AMD Ryzen AI 9 365 سه شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 16:19

پردازنده‌های جدید AMD Ryzen AI به قدری قدرتمند هستند که اکنون رقیبی جز خودشان ندارند. پردازنده‌های AMD Ryzen AI 9 HX 370 و AMD Ryzen AI 9 365 به عنوان بهترین پردازنده‌های لپ‌تاپ AMD شناخته می‌شوند.

انقلاب در عملکرد تراشه‌های۷ نانومتری و آینده پردازنده‌ها سه شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 09:58

پردازنده‌ها با استفاده از میلیاردها ترانزیستور کوچک ساخته می‌شوند. این ترانزیستورها دروازه‌های الکتریکی هستند که برای انجام محاسبات خاموش و روشن می‌شوند. با کوچک‌تر شدن ترانزیستورها، نیاز به انرژی کمت...

بررسی کامل پردازنده Intel Lunar Lake: جهشی بزرگ به سوی آینده دوشنبه 15 مرداد 1403 ساعت 09:42

پردازنده‌های Intel Lunar Lake، جدیدترین نسل از پردازنده‌های اینتل هستند که با هدف بهبود کارایی، بهره‌وری انرژی و ارائه تجربه‌ی کاربری بهتر طراحی شده‌اند. این پردازنده‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرف...

خانه
داشبورد
اطلاعات
سفارشات
پیام ها
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها
لپ تاپ
موبایل
لوازم جانبی
کامپیوتر و قطعات
لوازم اداری
کنسول و تبلت