در حال بارگذاری ...

اپل یک برند یکه تاز (معرفی برند اپل Apple)

اپل یک برند یکه تاز (معرفی برند اپل Apple)

معرفی برند اپل Apple

شرکت چند ملیتی آمریکایی اپل (Apple Inc) ، که در زمینه طراحی و تولید لوازم الکترونیکی، کامپیوتر های شخصی و نرم افزار های کامپیوتر فعالیت دارد. این شرکت در به عنوان شرکت کامپیوتری اپل در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کشور آمریکا تاسیس شد.

َApple

مجله فوربز (Forbs یکی از مشهورترین مجله های اقتصادی آمریکا و جهان) اخیرا مطالعه سالانه خود را اپل منتشر کرده است. برای بسیاری تعجب آور نیست، اپل برای دهمین سال متوالی در صدر فهرست غول های برند سازی قرار گرفت و ارزش برند 408.2 میلیارد دلار را به خود اختصاص داد که 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از محصولات سخت افزاری شرکت اپل می توان به آیپد، آی مک، آیفون، مک بوک، آی پاد، اپل واچ و اپل تی وی را نام برد. همچنین این شرکت در زمینه ی تولید نرم افزارهای آی تیونز، آی لایف، آی ورک و سیستم عامل های مورد استفاده در رایانه های این شرکت MacOS نیز نمونه هایی از فعالیت نرم افزاری این شرکت است.

َApple

چرا سیب، نماد شرکت اپل شد؟

بر اساس زندگی نامه استیو جابز، نام اپل توسط جابز و بر اساس خاطراتی که او از مزرعه سیب داشت، نام گذاری شد. به نظر استیو جابز این نام الهام بخش ترین نامی بود که می شد برای شرکت انتخاب شود.

َApple

لوگو اپل

اولین لوگو برند اپل که توسط استیو جابز و شریکش رونالد وین طراحی شده بود، تصویری از اسحاق نیوتن در حالی که زیر درخت سیب نشسته بود، را نشان می داد که این طرح، بعد از مدت کوتاهی با تصویر یک سیب گاز زده با طرح رنگین کمانی تعویض شد.

در آگوست 1997 یعنی یک سال پس از معرفی iMac G3، شرکت اپل به طور رسمی طرح رنگین کمانی را از لوگوی خود حذف کرد و به جای آن از لوگوی سیب گاز زده تک رنگ استفاده کرد. از سال 1999 تا 2003 رنگ لوگوی اپل، آبی روشن بود و از 2007 تا 2013 تم شیشه ای شفاف برای لوگوی اپل به کار رفت.

َApple

آغاز تولید کامپیوترهای اپل (تاریخچه)

کمپانی اپل در سال 1971 توسط استیو جابز 16 ساله و استیو وزنیاک 21 ساله که مهندس کامپیوتر بود، تاسیس شد. پس از 6 سال آشنایی این دو دوست در سال 1977، اولین کامپیوتر شخصی اپل که در گاراژ خانه استیو جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما با نام تجاری Apple Computer Inc وارد بازار تکنولوژی شدند و توانستند در مدت کوتاهی تعداد زیادی از این مدل کامپیوتر شخصی را بفروشند و در بازار تکنولوژی نفوذ خوبی پیدا کردند.

اپل بلافاصله در سال 1977 نوع دیگری از کامپیوترهای شخصی یعنی اپل II را وارد بازار کرد و به دلیل تکنولوژی استفاده شده در این کامپیوترها، از رقبای خود پیشی گرفت و به سرعت هواداران زیادی را به دست آورد.

َApple

در سال 1980 بزرگترین رقیب آن دوره اپل یعنی آی بی ام (IBM) که با تجهیز کردن کامپیوتر های خود با سیستم عامل داس (Dos) سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص داده بود، اپل را نگران کرد و به همین خاطر اپل سعی کرد با معرفی کامپیوتر مدل اپل III با آی بی ام وارد رقابت بشود. اما همین عجله و رقابت سبب شد تا محصول ارائه شده ایراداتی داشته باشد و صدها دستگاه از اپل III که فروخته شده بود به این کمپانی برگردانده شود. اما اپل از فعالیت و کار دست نکشید و به حل کردن مشکلات این محصول پرداخت.

َApple

در سال 1983 اپل کامپیوتر مدل Lisa را معرفی کرد، که اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و سیستم عامل دارای واسط گرافیکی بود. بعد از آن در سال 1984 سیستم عامل مکینتاش (Macintosh) توسط اپل در حالی روانه بازار شد که تبلیغات بسیار گسترده ای برایش انجام گرفته بود.

َApple

با تولید مکینتاش و ارائه نسخه های مختلف برنامه های زیادی توسط کمپانی ادوبی (Adobe) انتشار یافتند از جمله PageMaker و بعد ها برنامه ساخت انیمیشن که موجب شد تا سیستم عامل مکینتاش در بین انتشارات و سازندگان فیلم و موسیقی، طرفداران بسیاری پیدا کند. بسیاری از نرم افزار های مشهور کنونی مانند مایکروسافت ورد و ادوبی فوتوشاپ اولین بار برای کامپیوتر مکینتاش نوشته شدند.

َApple

پاوربوک Powerbook

در سال 1991 اپل اولین رایانه ی شخصی قابل حمل خود را با نام پاور بوک معرفی کرد. در واقع این محصول، نسل اولیه لپ تاپ های مک بوک بود. پاوربوک قابلیت هایی مثل مک ارائه می دادند ولی وزن آنها کم بود و این محصول به یک استاندارد برای رایانه های قابل حمل تبدیل شد.

َApple

اولین موبایل اپل

استیو جابز برای ارائه آیفون، نخست سه دستگاه مختلف که قابلیت های جذابی برای کاربران داشت را معرفی کرد. ابتدا یک دستگاه iPod با صفحه نمایش لمسی، سپس یک موبایل و در آخر هم، اولین آی مک که قابلیت اتصال به اینترنت را داشت معرفی کرد.

سپس اولین گوشی آیفون در سال 2007 توسط استیو جابز معرفی شد که فاقد صفحه کلید فیزیکی بود و تنها یک دکمه به نام هوم (Home) در زیر صفحه نمایشش داشت. سیستم عامل این گوشی بر مبنای Mac

OS طراحی شد و iOS نام داشت و همچنین از مرورگر اصلی اپل یعنی، وب سافاری استفاده کرده بود.

َApple

خدمات Apple در ایران

خدمات فروش و پشتیبانی محصولات برند اپل در ایران به صورت رسمی، غیر مجاز بود و تا شهریور 1392، شرکت اپل از ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی امتناع می کرد و پس از اعلامیه دفتر کنترل دارایی های خارجی که زیر مجموعه وزارت خزانه داری آمریکا است، مبتنی بر عدم تحریم خدمات ارتباطی به ایران، شرکت اپل در وب سایت رسمی اش ایران را از فهرست کشورهای مورد تحریم حذف کرد.

در سال 2017، شرکت اپل اعلام کرد اپلیکیشن های ایرانی را بر اساس قوانین تحریم آمریکا، از اپ استور خود حذف می کند و در طی این بیانیه، 19 برنامه که برخی از آن ها از نامدار ترین برنامه های استارت آپ های ایرانی بودند، از اپ استور حذف شدند.

لپ تاپ های اپل

َApple

MacBook Pro

لپ تاپ مک بوک پرو، جدیدترین لپ تاپ شرکت اپل با صفحه کلید بهبود یافته، بلندگو های قدرتمند و نمایشگر بزرگتر و بهتر است. این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه های موجود برای خرید است.

َApple

MacBook Air

یک مک بوک فوق العاده از اپل که برای کار های روزمره و ساده می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر علاقه زیادی به وب گردی و تماشای فیلم و در کل کار های غیر حرفه ای و عادی دارید، این لپ تاپ می تواند گزینه خوبی باشد.

َApple

نقاط قوت برند اپل

پشتیبانی وب قوی : وقتی از اپل کمک می خواهید، چه در توییتر و یا چت زنده، پشتیبانان فنی و نمایندگان اپل سوالات، نگرانی ها و مشکلات فنی شما را حل خواهند کرد.

انتقاد پذیری : طبق بررسی های اخیر از محصولات جدید اپل نشان می دهد که این شرکت به انتقادات مصرف کنند گان خود اهمیت می دهد.

نقاط ضعف برند اپل

گزینه های متنوع برای بودجه های متفاوت : اپل لوکس ترین برند در جهان است، اما اپل باید قیمت را برای کسانی با بودجه کمتر در نظر بگیرد.

نوآوری ناچیز: اپل با عرضه محصولات اخیر خود لزوما نوآوری نکرد، آن ها را بهینه کرد و با توجه به قیمت بالا محصولات این شرکت، انتظار بیشتری از آن داریم.

َApple

جمع بندی

اپل یکی از مشهور ترین و محبوب ترین برند ها در حوزه تکنولوژی است که توانسته از رقیبان خود پیشی بگیرد. این شرکت همواره تلاشش بر آن است که نوآوری و خلاقیت را در محصولات گران قیمت خود به نمایش بگذارد. امروزه شرکت اپل یکی از گران ترین برند های دنیا است و موجودی نقدی شرکت اپل از موجودی خزانه های آمریکا بیشتر است، همچنین ارزش آن بیشتر از کل سهام بازار روسیه است!

نویسنده :

ملیکا کوچکترین و پر انرژی ترین عضو مشهدکالاست. ریزه میزه، دوست داشتنی ، عاشق یادگیری و تکنولوژی و البته بسیار نکته بین. به کوچکترین جزئیات دقت میکنه و همین باعث میشه زاویه دیدش خاص باشه

نظر خود را وارد نمایید.
آخرین مقالات
MSI Gaming Arena 2024: رقابت‌های جهانی Dota 2 پنج شنبه 12 مهر 1403 ساعت 10:04

مسابقات MSI Gaming Arena (MGA) 2024 یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های بین‌المللی بازی Dota 2 است که توسط شرکت MSI برگزار می‌شود. این رویداد هیجان‌انگیز با شرکت تیم‌های برتر از کشورهای آسیایی مانند تایلند، ...

بهره‌وری بیشتر از لپ تاپ گیمینگ MSI: نکات و ترفندها چهارشنبه 11 مهر 1403 ساعت 12:29

لپ تاپ‌های گیمینگ MSI به دلیل طراحی پیشرفته، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای گیمرها تبدیل شده‌اند. اما برای بهره‌وری بیشتر از لپ تاپ گیمینگ MSI و استفاده به...

بهترین تولید کننده تصاویر هوش مصنوعی: MSI AI Artist دوشنبه 9 مهر 1403 ساعت 12:38

نیازی نیست نگران باشید، MSI یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی رایگان به نام MSI AI Artist ارائه می‌دهد. برای استفاده از آن نیازی به اتصال به شبکه ندارید و تمامی خلقیات شما به‌صورت ایمن در دستگاه‌های خودت...

بهترین دستیار هوش مصنوعی، MSI AI Engine یکشنبه 8 مهر 1403 ساعت 16:29

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پرطرفدار تبدیل شده است. کاربران فقط کافی است یک فرمان ساده تایپ کنند و سپس تصاویر، مقالات، موسیقی و حتی ویدیو ایجاد کنند. این قابلیت برای افرادی که در زمین...

TPM 2.0 چیست و چگونه در مادربرد خود آن را فعال کنیم؟ شنبه 7 مهر 1403 ساعت 13:35

TPM (Trusted Platform Module) یک تکنولوژی امنیتی است که به صورت یک تراشه فیزیکی بر روی مادربرد یا به عنوان یک ماژول جداگانه وجود دارد. این تراشه وظیفه دارد داده‌های مهم و حساس مانند کلیدهای رمزنگاری، ...

نرم‌افزار MSI Dragon Center شنبه 7 مهر 1403 ساعت 11:12

نرم‌افزار MSI Dragon Center یکی از قدرتمندترین ابزارها برای مدیریت و بهینه‌سازی سیستم‌های مجهز به محصولات شرکت MSI است. این نرم‌افزار امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند عملکرد ...

معرفی نرم‌افزار MSI True Color و ترفندهایی برای بهبود کیفیت تصویر چهارشنبه 4 مهر 1403 ساعت 11:07

نرم‌افزار MSI True Color یکی از بهترین ابزارها برای تنظیم کیفیت تصویر و بهینه‌سازی تجربه بصری در لپ‌تاپ‌ها و مانیتورهای MSI است.

رونمایی MSI از نسخه کارت گرافیک RTX 4070 SUPER Gaming World of Warcraft سه شنبه 3 مهر 1403 ساعت 12:31

MSI GeForce RTX 4070 SUPER در این نسخه ویژه، از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند NVIDIA DLSS 3.0 و Ray Tracing بهره می‌برد. این فناوری‌ها تجربه‌ی بصری بازی‌ها را به سطح جدیدی می‌رسانند و امکان نمایش جزئیات...

راهنمای جامع بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سال 2024 سه شنبه 3 مهر 1403 ساعت 11:23

در سال 2024، لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قدرت پردازشی بالا و ویژگی‌های چشمگیر وارد بازار شده‌اند. هر ساله برندها سعی می‌کنند با به‌روز رسانی‌های جدید و امکانات بهتر، بهترین تجربه گیمینگ را برای کاربران فراهم...

پردازنده‌های Intel : رفع ابهام از نام‌های پیچیده محصولات Intel دوشنبه 2 مهر 1403 ساعت 13:26

به عنوان یکی از پیشتازان بازار پردازنده‌ها، اینتل ® مجموعه‌ای از پردازنده‌های قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد که برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ در صنایع و کاربردهای مختلف ایده‌آل هستند.

خرید لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس:‌قدرت بی‌نظیر برای گیمرهای حرفه ای دوشنبه 2 مهر 1403 ساعت 09:25

ایسوس در سال 2024 نیز مانند سال‌های قبل با ارائه لپ‌تاپ‌های گیمینگ، کروم‌بوک‌ها، اولترابوک‌ها و دستگاه‌های 2 در 1، انتخاب‌های متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است. اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ گیمینگ ایس...

پردازنده‌های AMD : رفع ابهام از نام‌های پیچیده محصولات AMD پنج شنبه 29 شهریور 1403 ساعت 14:53

پردازنده (CPU) قلب هر سیستم است. انتخاب اشتباه یک پردازنده AMD می‌تواند تجربه کار با ورک‌استیشن را خراب کند. بنابراین، باید قبل از خرید لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ جدید، سیستم نام‌گذاری AMD را به خوبی د...

قدرت و پایداری در گیمینگ: راهنمای خرید لپ تاپ زیر ۳۰ میلیون پنج شنبه 29 شهریور 1403 ساعت 11:38

با توجه به رشد سریع تکنولوژی و افزایش محبوبیت بازی‌های کامپیوتری، انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب به یک چالش مهم برای گیمرها تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی بهترین لپ تاپ‌های ...

معرفی ۳ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و برتر - تابستان 2024 دوشنبه 26 شهریور 1403 ساعت 10:21

خرید یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند پیچیده باشد، زیرا بازی‌های ویدیویی نیازهای خاص و زیادی دارند. اولین و مهم‌ترین نکته این است که باید به دنبال سیستمی با پردازنده‌ی قدرتمند (CPU)، کارت گرافیک مجزا (GPU) و...

راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ گیمینگ Lenovo: تجربه نهایی برای گیمر های حرفه ای یکشنبه 25 شهریور 1403 ساعت 15:55

قبل از اینکه مستقیماً به سراغ بررسی لپ‌تاپ‌های جدید بروید، می‌توانیم انتخاب‌ها را محدود کنیم و سیستم‌هایی را که به آن‌ها نیازی ندارید حذف کنیم. بودجه، کاربرد لپ‌تاپ و محل استفاده از آن تعیین می‌کنند ک...

لپتاپ لنوو گیمینگ 3: ترکیب بی همتای سرعت و عملکرد شنبه 24 شهریور 1403 ساعت 14:57

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزایای لپ تاپ لنوو گیمینگ 3 خواهیم پرداخت و همچنین دلایلی که این دستگاه را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل می‌کند را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید ت...

انتخاب حرفه‌ای‌ها: لپ تاپ استوک گیمینگ با قیمت اقتصادی چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 13:55

لپ‌تاپ استوک به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که قبلاً توسط یک کاربر دیگر استفاده شده و سپس به بازار بازگشته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها ممکن است به دلایل مختلفی به فروشگاه بازگردانده شده باشند. از جمله دلایلی که می...

نبرد با مشکلات بی‌سیم: راهنمای جامع تشخیص و تعمیر بلوتوث و وای‌فای لپ‌تاپ‌ها سه شنبه 20 شهریور 1403 ساعت 16:10

خرابی بلوتوث و وای‌فای در لپ‌تاپ‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کند. با تشخیص صحیح و تعمیر به موقع این مشکلات، می‌توان از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کرد.

راهنمای جامع تعمیر هارددیسک یا اس اس دی در لپ‌تاپ‌ها دوشنبه 19 شهریور 1403 ساعت 13:37

هارد دیسک یا SSD یکی از مهم‌ترین قطعات لپ‌تاپ است که وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را بر عهده دارد. بدون این قطعه، عملاً سیستم عامل و نرم‌افزارهای مختلف نمی‌توانند اجرا شوند. علائم خراب شدن هارد دیسک یا SS...

خانه
داشبورد
اطلاعات
سفارشات
پیام ها
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها
لپ تاپ
موبایل
لوازم جانبی
کامپیوتر و قطعات
لوازم اداری
کنسول و تبلت