در حال بارگذاری ...

یک لپ تاپ برای هر سلیقه !! (معرفی سری های لپ تاپ MSI)

یک لپ تاپ برای هر سلیقه !! (معرفی سری های لپ تاپ MSI)

معرفی سری های لپ تاپ MSI

برند MSI به عنوان یکی از پیشرو ترین شرکت های تولید و عرضه لپ تاپ های گیمینگ، حالا محصولات خود را در دسته های مختلف گسترش داده است و برای هر سلیقه ای یک لپ تاپ (گیمینگ و غیر گیمینگ) دارد، که هر ساله نسل های جدیدی از دستگاه های خود را معرفی می کند و در دسترس قرار می دهد.

 

َAll MSI Serie

رمز گشایی مدل لپ تاپ های MSI

اگر به نام گذاری لپ تاپ های ام اس آی توجه کرده باشید، قبل از آن که به نام سری اصلی آن ها یعنی Phantom، Titan، Stealth، Apache و ... برسید با یک سری حروف و اعداد رو به رو می شوید. شاید تصور کنید این حروف و اعداد بر حسب اتفاق چیده شده اند اما حقیقت چیز دیگری است.

َAll MSI Serie

نام گذاری لپ تاپ های کمپانی MSI معمولا با پیشوندی از حروف شروع می شود و در انتها به اعداد و یا کلماتی مانند Pro و VR ختم می شوند. اولین حرف در مدل، اشاره مستقیمی بر سری محصول داشته و رمزنگاری آن ها به صورت زیر قابل انجام می باشد :

. حرف G مخفف شده عبارت Gaming می باشد و نشان گر سری محصولات گیمینگ است.

. حرف W مخفف شده عبارت Workstation می باشد و نشان گر لپ تاپ های تجاری و یا محصولات ورک استیشن است.

. حرف C مخفف شده کلمه Classic است و نشان گر محصولات سری کلاسیک می باشد.

. حرف P مخفف شده کلمه Prestige می باشد و نشان گر محصولات رده متوسط می باشند.

دومین حرف در مدل لپ تاپ، سری و دسته آن را مشخص می کند که همانند الگو ای که به آن اشاره شد، حرف S مخفف سری Stealth، حرف T مخفف شده سری Titan یا Dominator و حروف E و P به ترتیب مخفف شده سری های Apache و Leopard می باشند.

َAll MSI Serie

حال نوبت به اعداد می رسد، عدد اول مشخص کننده ی اندازه ی صفحه نمایش است، یعنی 8 مشخص کننده ی صفحه نمایش 18.4 اینچی، عدد 7 صفحه نمایش 17.3 اینچی و 6 لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 15 اینچی را مشخص می کند؛ اما برای لپ تاپ های 14 اینچی قضیه کمی متفاوت است، از آن جایی که عدد 4 برای چینی ها عددی نحس محسوب می شود، ام اس آی لپ تاپ های 14 اینچی اش را با A 5 معرفی کرده است. اما عدد دوم، این عدد مشخص کننده ی نسل لپ تاپ است. به عنوان مثال MSI GF63 یعنی ما با یک لپ تاپ گیمینگ 15 اینچی نسل سوم مواجه ایم.

اگر در انتهای نام لپ تاپ VR را دیدید، به معنای پشتیبانی از هدست های VR (واقعیت مجازی) است. همچنین یک لپ تاپ با پسوند Pro دارای حداقل یک تراشه شتاب دهنده گرافیکی GTX 1060 در بطن خود می باشد. در حالی که این امر در مورد محصولات بدون پسوند محدود به تراشه GTX 1050 Ti یا پردازش گر های ضعیف تر می باشد.

َAll MSI Serie

آخرین موردی که در این بخش لازم است گفته شود وجود حرف X در نام گذاری مدل بعضی از لپ تاپ ها است که مشخص می کند این لپ تاپ، از سایر لپ تاپ ها بهتر و قدرتمند تر است.

رمز گشایی مدل لپ تاپ های MSI به پایان رسید و حالا نوبت به بررسی سری های مختلف می رسد.

بررسی سری های مختلف لپ تاپ های MSI

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های GT (Titan و Dominator)

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ پر قدرت هستید که با آن بتوانید تمام حریف های تان را در میدان رقابت شکست دهید، هیچ جایگزینی برای لپ تاپ های سری جی تی MSI نخواهید یافت. این سری لپ تاپ در کنار سخت افزار قدرتمند خود مانند پردازنده مرکزی Core i7 و تراشه های شتاب دهنده گرافیکی GTX 1080 و GTX 1070، وضوح بالای تصویر و صدای واضح و شفاف از جمله مشخصات سری قدرتمند GT لپ تاپ های ام اس آی است. البته از آن جایی که محصولات سری Titan و Dominator قدرتمند ترین سخت افزار های روز دنیا را در اختیار دارند، ضعف آن ها در میزان دوام باتری و قابلیت حمل کاملا مشهود می باشد.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های GS (Stealth و Phantom)

انتخاب بین قابلیت حمل و توان پردازشی توسط لپ تاپ های سری GS کمپانی MSI تعریف دیگری به خود گرفته است، زیرا اغلب لپ تاپ های گیمینگ به دلیل استفاده از سخت افزار های قدرتمند از وزن سنگین و اندازه بزرگی برخوردار هستند و بسیار سخت قابل حمل و جا به جایی هستند. لپ تاپ های سری جی اس نسبت به محصولات جی تی از اندازه و وزن کمتری برخوردار بوده و قابل حمل می باشد، اما این امر منجر به کاهش توان پردازشی نشده است و لپ تاپ های این سری همچنان بسیار قدرتمند هستند. در صورتی که به دنبال لپ تاپ گیمینگ با قابلیت حمل آسان هستید، پیشنهاد می شود تا انتخاب خود را میان محصولات سری جی اس به انجام برسانید.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های GE (Apache و Raider)

لپ تاپ های سری GE از سری لپ تاپ های میان رده هستند و بین دو سری لپ تاپ های GT و GS به بازار عرضه شده اند. این لپ تاپ ها در سایز های 15 و 17 اینچی عرضه شده اند و از نظر قیمت و قدرت در رده میانه قرار دارند. این سری از لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی قابل حمل هستند و لپ تاپ های سری Raider در مقایسه با محصولات هم رده خود، یعنی Apache از نظر ظاهر جذاب تر و قابلیت اورکلاک شدن برخوردار می باشند.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های GF/GV (Thin، Katana و Sword)

در واقع این سری، نوع اولیه و پایه سری جدید لپ تاپ های ام اس آی محسوب می شود. این سری با دو مدل که Katana GF76، Katana GF66 و Thin شناخته می شود که صفحه نمایش ها و ابعاد های متفاوت دارند. همچنین صفحه نمایش این سری لپ تاپ ها با نرخ به روز رسانی 144 هرتز و کیفیت تصویر های متفاوت رو نمایی شده اند. سری کاتانا جی اف با نسل 11 پردازنده های شرکت اینتل مدل Core i7 و i5 به همراه 6 یا 4 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی GDDR6 مربوط به مدل RTX 3060 یا RTX 3050 انویدیا تغذیه می شود. جدا از کارت گرافیک و پردازنده لپ تاپ کاتانا در سایر موارد از دو سری دیگر عقب نمی ماند.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های GP/GPX (Leopard و Vector)

همچون اکثر برند های تولید کننده لپ تاپ، ام اس آی نیز هر سری از لپ تاپ هایش را متناسب با نیاز های گروهی از کاربران تولید کرده است. لپ تاپ های ارزان قیمت، قدرتمند و یا لپ تاپ هایی با قابلیت حمل بالا دسته های مختلفی هستند که سازندگان عموما آن ها را در نظر می گیرند اما MSI این دسته بندی را در لپ تاپ های گیمینگ اش نیز لحاظ کرده است. سری GP نیز یکی از سری لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی است که آن را برای کاربرانی که یک سیستم نیمه قدرتمند برای بازی و راه اندازی امور مالتی مدیای خود می خواهند عرضه کرده است.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های GL (Pulse و Crosshair)

اشتباه نکنید ارزان قیمت، به معنای یک لپ تاپ ضعیف نیست. این سری لپ تاپ ها با کارت گرافیک های GTX 1050 یا 1050 Ti عرضه شده اند . با وجود آن که نمی توانند اغلب بازی های جدید را در بالاترین حد تنظیمات اجرا کنند اما بازی هایی با نرخ فریم کم و مناسب اجرا می توانید اجرا کنید.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های WT

اگرچه کمپانی MSI با محصولات گیمینگ فوق العاده اش شناخته شده است، اما از دیگر حوزه های بازار همچون سیستم های ورک استیشن (Workstation) نیز غافل نشده است. لپ تاپ های سری WT با توجه به تراشه شتاب دهنده گرافیکی Quadro انویدیا و پردازنده مرکزی Xeon اینتل، انتخابی ایده آل برای استفاده در کنار نرم افزار ها و بستر هایی از جمله اتوکد، برنامه نویسی و طراحی گرافیکی ایجاد کرده است و مستقیما این بخش از بازار را هدف قرار داده اند؛ بنابراین اگر به دنبال لپ تاپی جهت طراحی گرافیکی هستید، پیشنهاد می شود تا انتخاب خود را میان محصولات سری WT انجام دهید.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های WS

در مقابل لپ تاپ های قابل حمل سری GS، نوت بوک های سری WS به عنوان لپ تاپ های ورک استیشن قابل حمل معرفی شدند تا کسانی را که همواره در حال جا به جایی هستند و امکان حمل یک لپ تاپ سنگین را ندارد یاری کنند همچنین توان پردازشی مناسب و قابل قبولی را در کنار قابلیت حمل برای کاربران به ارمغان آورده است. دستگاه های این سری از ضخامت کمتری برخوردار بوده و وزن کم آن ها نیز سهولت بیشتری را در حمل و نقل فراهم کرده و به کاربر اجازه می دهد تا قدرت خلاقیت خود را حتی در هنگام سفر و حرکت به موقعیت های مختلف نیز به نمایش بگذارد.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های WE

ام اس آی این سری از لپ تاپ های خود را به عنوان لپ تاپ های Workstation میان رده معرفی کرده است. مشخصات سخت افزاری محصولات این سری با توجه به کاهش قیمت آن ها کمی پایین تر آمده است و پتانسیل کمتری دارد، اما همچنان برای طراحی های متوسط و رو به پایین و خلق مواردی نظیر بازی های رایانه ای، ویرایش فیلم های ویدئویی، طراحی محیط های شهری و ... می توانند ایده آل تلقی شوند. فراهم کردن توان پردازشی گرافیکی این سری از لپ تاپ ها همچنان بر عهده پردازش گر های Quadro انویدیا می باشد، اما پردازنده مرکزی از سری Xeon به Core i7 تغییر پیدا کرده است.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های P

اگر شما گیمر نیستید و برای راه اندازی کار های تان نیاز به یک لپ تاپ قدرتمند ندارید و نیازتان فقط در حد وب گردی، تایپ، ارسال ایمیل و تماشای فیلم است بهتر است از سری G و W (سری های گیمینگ و تجاری) صرف نظر کنید و بابت آنچه که استفاده نمی کنید هزینه ی اضافی پرداخت نکنید. MSI برای اجرای این امور لپ تاپ های سری P را برای شما در نظر گرفته است که با بدنه ی آلومینیومی کاملا مناسب برای امور اداری و خانگی شما می باشند.

َAll MSI Serie

سری لپ تاپ های C

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ تاپی برای رفع نیاز های روزمره خود بوده و از محدودیت بودجه نیز برخوردار می باشید، لپ تاپ های کلاسیک می توانند انتخاب ایده آلی برای شما محسوب شوند. این سری لپ تاپ های ام اس آی به پردازنده های نسل هفتم اینتل و کارت گرافیک Nvidia GTX 940MX مجهز شده اند. اگر علاقه مند به بازی باشید با این لپ تاپ فقط می توانید بعضی از بازی ها را با تنظیمات متوسط اجرا کنید.

سری لپ تاپ های F

ام اس آی در حال عرضه نسل جدیدی از کامپیوتر های نوت بوک سری F است. آن ها شامل FX620، FX720،FR620 و FR720 هستند که از نسل دوم پردازنده Intel Core i5، جدیدترین نسل فناوری نمایشگر با کارایی بالا، و قابلیت های محاسباتی قدرتمند در فضای بیرونی شیک استفاده می کنند. MSI چهار لپ تاپ جدید را به سری F خود معرفی می کند که شامل لپ تاپ 15.6 اینچی FX620 و FR620 و لپ تاپ های 17.3 اینچی FX720 و FR720 می شود.

َAll MSI Serie

برند MSI یکی از برند های مطرح تولید کننده لپ تاپ و سیستم های گیمینگ محسوب می شود که هر کدام از محصولات مربوط به سری های خاص می شوند. از سری های مختلف این کمپانی به سری های Titan، Summit، Prestige، Modern، Limited، Delta، Alpha، Bravo، Leopard، Katana و ... نام برد و هر کدام از این سری جزو بهترین لپ تاپ ها هستند.

نویسنده :

ملیکا کوچکترین و پر انرژی ترین عضو مشهدکالاست. ریزه میزه، دوست داشتنی ، عاشق یادگیری و تکنولوژی و البته بسیار نکته بین. به کوچکترین جزئیات دقت میکنه و همین باعث میشه زاویه دیدش خاص باشه

نظر خود را وارد نمایید.
آخرین مقالات
پردازنده‌های AMD : رفع ابهام از نام‌های پیچیده محصولات AMD پنج شنبه 29 شهریور 1403 ساعت 14:53

پردازنده (CPU) قلب هر سیستم است. انتخاب اشتباه یک پردازنده AMD می‌تواند تجربه کار با ورک‌استیشن را خراب کند. بنابراین، باید قبل از خرید لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ جدید، سیستم نام‌گذاری AMD را به خوبی د...

قدرت و پایداری در گیمینگ: راهنمای خرید لپ تاپ زیر ۳۰ میلیون پنج شنبه 29 شهریور 1403 ساعت 11:38

با توجه به رشد سریع تکنولوژی و افزایش محبوبیت بازی‌های کامپیوتری، انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب به یک چالش مهم برای گیمرها تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی بهترین لپ تاپ‌های ...

معرفی ۳ لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و برتر - تابستان 2024 دوشنبه 26 شهریور 1403 ساعت 10:21

خرید یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند پیچیده باشد، زیرا بازی‌های ویدیویی نیازهای خاص و زیادی دارند. اولین و مهم‌ترین نکته این است که باید به دنبال سیستمی با پردازنده‌ی قدرتمند (CPU)، کارت گرافیک مجزا (GPU) و...

راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ گیمینگ Lenovo: تجربه نهایی برای گیمر های حرفه ای یکشنبه 25 شهریور 1403 ساعت 15:55

قبل از اینکه مستقیماً به سراغ بررسی لپ‌تاپ‌های جدید بروید، می‌توانیم انتخاب‌ها را محدود کنیم و سیستم‌هایی را که به آن‌ها نیازی ندارید حذف کنیم. بودجه، کاربرد لپ‌تاپ و محل استفاده از آن تعیین می‌کنند ک...

لپتاپ لنوو گیمینگ 3: ترکیب بی همتای سرعت و عملکرد شنبه 24 شهریور 1403 ساعت 14:57

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزایای لپ تاپ لنوو گیمینگ 3 خواهیم پرداخت و همچنین دلایلی که این دستگاه را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل می‌کند را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید ت...

انتخاب حرفه‌ای‌ها: لپ تاپ استوک گیمینگ با قیمت اقتصادی چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 13:55

لپ‌تاپ استوک به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که قبلاً توسط یک کاربر دیگر استفاده شده و سپس به بازار بازگشته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها ممکن است به دلایل مختلفی به فروشگاه بازگردانده شده باشند. از جمله دلایلی که می...

نبرد با مشکلات بی‌سیم: راهنمای جامع تشخیص و تعمیر بلوتوث و وای‌فای لپ‌تاپ‌ها سه شنبه 20 شهریور 1403 ساعت 16:10

خرابی بلوتوث و وای‌فای در لپ‌تاپ‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کند. با تشخیص صحیح و تعمیر به موقع این مشکلات، می‌توان از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کرد.

راهنمای جامع تعمیر هارددیسک یا اس اس دی در لپ‌تاپ‌ها دوشنبه 19 شهریور 1403 ساعت 13:37

هارد دیسک یا SSD یکی از مهم‌ترین قطعات لپ‌تاپ است که وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را بر عهده دارد. بدون این قطعه، عملاً سیستم عامل و نرم‌افزارهای مختلف نمی‌توانند اجرا شوند. علائم خراب شدن هارد دیسک یا SS...

مشکلات رایج لپ‌تاپ‌های ایسوس و HP و راهکارهای تعمیر آنها یکشنبه 18 شهریور 1403 ساعت 13:06

لپ‌تاپ‌ها به عنوان یکی از ابزارهای پرکاربرد در زندگی روزمره، با وجود پیشرفت‌های فناوری همچنان ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. در این مقاله، به بررسی مشکلات رایج در دو برند معروف ایسوس و HP پرداخته و...

مزایا و معایب استفاده از قطعات استوک لپ‌تاپ شنبه 17 شهریور 1403 ساعت 13:33

قطعات استوک به قطعاتی اطلاق می‌شود که پیش‌تر استفاده شده‌اند اما همچنان کارکرد مناسبی دارند. این قطعات معمولاً از لپ‌تاپ‌های قدیمی یا معیوب جدا می‌شوند و پس از آزمایش و بررسی کیفیت، به عنوان قطعات است...

راهنمای جامع خرید میز لپ‌تاپ پنج شنبه 15 شهریور 1403 ساعت 13:00

بسیاری از ما تجربه استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ‌ها را در شرایطی که بر روی صندلی‌ها، میزهای نامناسب یا حتی در تخت خواب نشسته‌ایم، داشته‌ایم. اینگونه استفاده‌های نادرست ممکن است به مرور زمان منجر به مشک...

راهنمای جامع خرید شارژر لپ تاپ سه شنبه 13 شهریور 1403 ساعت 14:38

انتخاب شارژر مناسب نه تنها بر عملکرد و کارایی لپ‌تاپ تاثیر می‌گذارد، بلکه در طولانی مدت می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز کمک کند. خرید مداوم شارژرهای ارزان و بی‌کیفیت ممکن است در کوتاه مدت هزینه ...

راهنمای خرید کیف لپ تاپ: چگونه یک انتخاب هوشمندانه داشته باشیم یکشنبه 11 شهریور 1403 ساعت 15:18

یکی از اولین و مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید کیف لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، سایز کیف است. برای خرید کیف لپ تاپ مشهد ابتدا باید اندازه صفحه نمایش لپ تاپ خود را بدانید.

راهنمای جامع خرید باتری لپ تاپ: نکات کلیدی برای خرید باتری لپ تاپ مشهد شنبه 10 شهریور 1403 ساعت 14:51

باتری لپ‌تاپ‌ها پس از مدتی استفاده، به تدریج ظرفیت خود را از دست می‌دهند. این امر می‌تواند منجر به کاهش زمان استفاده از لپ‌تاپ در حالت باتری و نیاز مکرر به شارژ دستگاه شود.

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم در مشهد: نکاتی برای خرید مطمئن سه شنبه 6 شهریور 1403 ساعت 10:32

در شهر مشهد، خرید لپ‌تاپ دست دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع خرید می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند، اما برای انجام این خرید باید به چند نکته مهم توجه...

جنگجویان سیلیکونی: بررسی پردازنده‌های AMD و اینتل در سال 2024 شنبه 27 مرداد 1403 ساعت 13:02

هنگام انتخاب یک CPU، درک تفاوت‌های بین پردازنده‌های AMD و Intel بسیار مهم است. بررسی پردازنده‌های AMD و Intel به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه بر اساس نیازها و بودجه خود بگیرید.

ویژگی جدید ویندوز 11: محافظ یا مهاجم حریم خصوصی شما پنج شنبه 25 مرداد 1403 ساعت 14:51

Recall یک ویژگی جدید در ویندوز 11 است که به صورت خودکار هر 3 ثانیه یک بار عکس‌برداری از صفحه نمایش شما می‌کند و این اطلاعات را تا 3 ماه ذخیره می‌کند.

بیشترین قدرت با کمترین هزینه: جایگزین‌های عالی برای محصولات Adobe سه شنبه 23 مرداد 1403 ساعت 16:11

برای سال‌ها، Adobe با ارائه نرم‌افزارهای خود به عنوان استاندارد صنعتی برای حرفه‌ای‌های خلاق، برتری داشته است. اما انتقال به مدل اشتراک (Creative Cloud) و افزایش قیمت‌ها به هر نحوی که ممکن است، بسیاری ...

نبرد غول‌ها: مقایسه کامل پردازنده‌های AMD Ryzen AI 9 HX 370 و AMD Ryzen AI 9 365 سه شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 16:19

پردازنده‌های جدید AMD Ryzen AI به قدری قدرتمند هستند که اکنون رقیبی جز خودشان ندارند. پردازنده‌های AMD Ryzen AI 9 HX 370 و AMD Ryzen AI 9 365 به عنوان بهترین پردازنده‌های لپ‌تاپ AMD شناخته می‌شوند.

خانه
داشبورد
اطلاعات
سفارشات
پیام ها
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها
لپ تاپ
موبایل
لوازم جانبی
کامپیوتر و قطعات
لوازم اداری
کنسول و تبلت